Hatékony munkát végez Bács-Kiskunban a fogyasztóvédelem

A fogyasztóvédelmi politika középpontjában a családok biztonsága áll, továbbá az, hogy a hazai és a külföldi turisták időtöltése zavartalan legyen. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos hatósági jelenlét.

 

A nyári kiemelt időszakban a fogyasztóvédelmi vizsgálatok főként a leglátogatottabb helyszínek vendéglátó-ipari egységeit, közterületi, illetve alkalmi árusait és vállalkozásokat érintik. Az ellenőrzések kiterjednek a fesztiválokra, az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályi előírások megtartásának vizsgálatára, valamint a vásárlói magatartást tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrésére is.

 

Bács-Kiskun megyében a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatai közül minden 3. eset zárult valamilyen probléma megállapításával.

 

Ugyan csökkenő tendenciával, de továbbra is gondot jelent a többletszámolás. Gyakori hiányosság tapasztalható továbbá a külső ártájékoztatásnál a vendéglátó üzletek esetében, tekintettel arra, hogy a felszolgálókat alkalmazó létesítményeknél az étel- és italválaszték árjegyzékét az üzlet bejáratán kívül is el kell helyezni.

 

A fesztiválokon, városi rendezvényeken felállított mutatványos berendezések 40%-ában is hiányosságot észlelt a fogyasztóvédelem. A legtöbb kifogás a berendezéseken feltüntetendő adatok hiánya miatt, valamint az üzemeltetési napló nem vezetése miatt történt.

 

A gyermekkorúakat védő előírások mellett nélkülözhetetlen a fiatalkorú személyek dohány-, illetve alkoholtermékkel való kiszolgálásának fogyasztóvédelmi ellenőrzése is. Idén az ellenőrzések majdnem felében állapítottak meg szabálytalanságot a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy részére alkoholtartalmú ital, illetve dohánytermék értékesítése során.

 

A fogyasztóvédelmi hatóság a nyár további részében is folyamatosan jelen lesz a leginkább látogatott helyszíneken, a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében.

 

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)