Ügysegédi szolgálat

Ügysegédi szolgálat


 

Ügysegédeink feladata, hogy az ügyfél közvetlen lakóhelyén segítsék az ügyintézést, közelebb hozva ezzel a hivatalt az ügyfélhez. Cél, hogy lehetőleg ne az ügyfél, hanem az ügyirat utazzon.

 

 Ügysegédeinkhez az alábbi ügyekben lehet fordulni, akik átadják a szükséges kérelem nyomtatványokat, segítséget nyújtanak azok kitöltésében, ezt követően pedig átveszik a kitöltött nyomtatványokat, továbbá a kérelmet megalapozó egyéb, csatolandó iratokat, mellékleteket, amelyekről ha szükséges, másolatot készítenek:

 

  •  - mozgásukban korlátozott személyek közlekedésképesség-vizsgálata iránti kérelmek
  •  - megváltozott munkaképességű személyek ellátása iránti kérelem
  •  - nyugdíjjal kapcsolatos ügyintézés
  •  - útiköltség támogatása egészségbiztosítás által támogatott vizsgálaton történő részvétel esetén
  •  - egészségbiztosítási és nyugdíj egyszeri segély
  •  - ápolási díj
  •  - közgyógyellátás (alanyi és normatív alapon járó)
  •  - egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság szociális alapon
  •  - időskorúak járadéka
  •  - hadigondozottak ellátása
  •  - aktív korúak ellátása
  •  - A családtámogatásról szóló törvényben meghatározott alábbi nyomtatványok átvétele: anyasági támogatás, gyermekgondozási segély, GYET támogatás, családi pótlék, családtámogatás az EGT tagállamokban, nagycsaládosok földgáz árkedvezménye,  fogyatékossági támogatás
  •   - ügyfélkapu nyitása