Önkiszolgáló pontok támogatják a gyors ügyintézést a kormányablakokban

Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban. Az ún. MIA Pontokon elhelyezett eszközöket (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) mindenki kipróbálhatja, országszerte közel 200 helyszínen.

 

 

A kormányablakokban kialakított MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni. Különlegesség, hogy az eszközökön a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon megszokott ügytípusok egy részével már most találkozhatunk: például vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, gépjármű ügyek, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése. A készülékeken elérhető, automatikusan intézhető ügykörök száma folyamatosan bővül. Sőt, a Mesterséges Intelligencia Asszisztenseket jelenleg közel kétszáz helyszínen, országszerte megtalálhatjuk. A helyszínek listája ITT érhető el.


Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya terminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.


Az állampolgárokat az ügyintézés megkezdésekor egy üdvözlő képernyő fogadja az intézhető ügyek listájával. Az indítani kívánt ügytípus kiválasztását követően a felhasználó azonosítása következik valamely személyazonosításra alkalmas okmányának (útlevél vagy személyazonosító igazolvány) és arcképének segítségével. Mindez mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási formának tekinthető, hiszen az arcképazonosító szoftverek rendkívül pontos, nagy megbízhatóságú analitikára képesek, így az emberi szem által nem észlelhető eltéréseket is kiszűrik.


A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, mely folyamat zárásaként hiteles nyomtatott bizonylat igazolja az ügyindítás tényét, az állampolgár adatait és az indított ügy azonosító számát.


 

A MIA Pontok bevezetése újabb mérföldkő és egyben fontos kormányzati lépés a jól működő, költséghatékony és mindenekelőtt ügyfélbarát e-közigazgatás kialakítása felé. A kormányablakokba kihelyezett Mesterséges Intelligencia Asszisztensek széles körű alkalmazása jelentős idő és költségmegtakarítást eredményez mind az állampolgárok, mind az állam oldalán. Használatuk hamarosan olyan mindennapi rutinná válhat az ügyfelek számára, mint egy bankautomata kezelése. A folyamatosan bővülő ügyköröknek köszönhetően az eszközök komoly terhet vehetnek le az ügyintézők válláról, ezáltal növelik a közigazgatás hatékonyságát.


A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretén belül, a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) projekt megvalósítása során.


A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek (IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) valósítják meg.


magyarorszag.hu