Az ügykatalógust ide kattintva érheti el.
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kiskunfélegyházi Járási Hivatala
Kormányablak Osztály
Cím: 6100 Kiskunfélegyháza, Petőfi tér 1.
TÁJÉKOZTATÁS
Tisztelt Ügyfeleink!
Tisztelettel tájékoztatom Önöket, hogy a
„Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kiskunfélegyházi Járási Hivatala” elnevezésű
13. sorszámú bélyegző
2020. október 30. napján
letiltásra került.
A bélyegző felhasználásával kiállított iratok és bizonylatok ettől az időponttól érvénytelenek.
Tisztelettel kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.
Kiskunfélegyháza, 2020. november 02.
dr. Sipos Krisztina
járási hivatalvezető
Katonáné Tóth Judit
kormányablak osztályvezető
járási hivatalvezető helyettes
76/795-560
INFORMÁCIÓ:
06-76/795-559
E-mail cím: kormanyablak.kiskunfelegyhaza@bacs.gov.hu
(megkeresés küldésére és fogadására feljogosított e-mail cím)
Ügyfélfogadási idő:
Tisztelt Ügyfeleink!
A vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése érdekében elfogadott törvénymódosítás értelmében 2020. január 1-jével megszűnt az egyéni vállakozói igazolvány és ezt követően új okmányt sem lehet kiváltani. A változás az egyéni vállakozói tevékenységet nem érinti (a nyilvántartás vezetésével kapcsolatos feladatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal fogja ellátni). Az érvénytelen okmányokat az egyéni vállakozók kötelesek leadni, amire - a jogszabályi határidő betartása érdekében legkésőbb február 28-ig - a székhelyük szerinti kormányablakban is lehetőség van. Amennyiben ez nem történik meg, az illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatal határozattal gondoskodik a visszavonásról. (kormanyhivatal.hu)
Illetékességi terület:
országos illetékességű
kivéve: egyéni vállalkozók ellenőrzése
ennek illetékességi területe:
(megegyezik a járási hivatal illetékességi területével)
Kiskunfélegyháza, Bugac, Bugacpusztaháza, Gátér, Pálmonostora,Petőfiszállás
Tisztelt Ügyfeleink!
A Kiskunfélegyházi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán történő ügyintézésre az alábbiak szerint van lehetőség:
A kormányablakban személyesen megjelenő ügyfelek a sorszámhúzást követően, előzetes időpontfoglalás nélkül intézhetik az ügyeiket. A kormányablakban intézhető ügyekről általános felvilágosítás a 1818-as ingyenesen hívható számon kérhető.
Fontos tudni, hogy egy sorszám alapján egy kérelmet áll módunkban rögzíteni, aki több okmányt szeretne egyidejűleg intézni, vagy több személynek akar bármilyen okmányt meghatalmazással intézni , ennek megfelelően több sorszámot szükséges húznia.
Nyitva tartás megegyezik a kormányablak ügyfélfogadási idejével.
Fizetés módja: bankkártyával helyben vagy csekken. A csekkek befizetésére a legközelebbi postán van lehetőség (6100 Kiskunfélegyháza, Dr. Holló Lajos u. 3. ,a kormányablaktól kb. 100m, posta nyitva tartási ideje : H-P: 8:00-18:00, Szo: 8:00-12:00) .
A Postahivatal nyitvatartási idején túli, és illeték befizetéséhez kötött ügyintézés csak a bankkártyával rendelkező ügyfelek részére teljesíthető.
A bankkártyás fizetéssel gyorsan, kényelmesen, postai sorban állás nélkül intézhetik ügyeiket. A bankkártyás fizetésnek számos előnye van a csekken történő befizetéssekkel szemben. Mivel a bankkártyával történő fizetés vásárlásnak minősül, nem kell utána tranzakciós illetéket fizetni, valamint készpénzkímélő eljárás. Nem kell a postai vagy banki nyitva tartáshoz igazodni ügyeik intézésekor és az ügyintézés menete sem szakad meg, hogy a postán hosszabb-rövidebb várakozás után sor kerüljön a csekkek befizetésére. A bankkártyás fizetés tehát egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebb és olcsóbb ügyintézést tesz lehetővé.
Felhívjuk azonban ügyfeleink figyelmét, hogy csak a bankkártya birtokosa tud fizetni az eljárás során, akinek a neve egyeztetésre kerül a bankkártyán szereplő névvel. Abban az esetben, ha gazdasági társaság képviselője az eljáró személy, csak akkor használhatja a társaság nevére kiállított bankkártyát, ha azon saját neve is szerepel.
Az ügyintéző az illeték befizetését követően soron kívül, a korábban kiadott sorszámmal fogadja az ügyfelet.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy időpontfoglalásra a www.idopontfoglalo.kh.gov.hu címen van lehetőség, amennyiben az ügyfél rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyfélkapu hiányában időpont csak ügyfélkapu nyitására foglalható. Időpont foglalásra a 76/795-560 vagy a 76/795-559 telefonon, illetve a 1818 Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is van lehetőség.
FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
Országos illetékességgel intézhetőek a személyi igazolvánnyal, lakcímügyintézéssel, útlevéllel, vezetői engedéllyel és gépjármű ügyintézéssel kapcsolatos ügyek, járási illetékességgel lehet intézni az egyéni vállalkozások ellenőrzésével kapcsolatos ügyeket.
A hatóság döntései tekintetében a fellebbezések elbírálása jogosult:
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Cím: 6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/bacs-kiskun
E-mail: kormanyhivatal@bkmkh.hu
Tel: 76/513-713
Fax: 76/513-703
Ügyfélfogadási idő: a hét minden napján munkaidőben
Szakmai Felügyeleti Szerv:
Belügyminisztérium
Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság
Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály
1095 Budapest, Balázs Béla u. 35.
AZ KORMÁNYABLAK ÜGYINTÉZÉSHEZ SZÜKSÉGES JOGSZABÁLY HÁTTÉR
(Kérem kattintson a linkre!)
Munkakörök, feladatkörök
A Kormányablak munkatársai az alábbi főszámon érhetők el:
06-76/795-559
Ajtai Elemérné
kormányablak szakügyintéző
76/795-519
Munkakör, feladatkör:
kormányablak ügykörök, ügyfélkapu
Szászné Kántor Katalin
kormányablak ügyintéző
76/795-559
Munkakör, feladatkör:
kormányablak ügykörök, ügyfélkapu
Ádámné Baranyai Dóra
kormányablak szakügyintéző
76/795-522
Munkakör, feladatkör:
gépjármű ügyintézés
Klinkó Mónika
kormányablak szakügyintéző
76/795-519
Munkakör, feladatkör:
lakcímigazolvány, ügyfélkapu, kormányablak ügykörök
Ráczné Fábián Judit
kormányablak szakügyintéző
76/795-283
Munkakör, feladatkör:
lakcímigazolvány, ügyfélkapu
Birov Katalin
kormányablak ügyintéző
76/795-521
Munkakör, feladatkör:
személyi igazolvány, útlevél, diákigazolvány, vezetői engedély, parkolási igazolvány, ügyfélkapu
Elekné Lajos Katalin
kormányablak szakügyintéző
76/795-520
Munkakör, feladatkör:
gépjármű ügyintézés (ügyirat), ügyfélkapu
Fodor Mária
kormányablak szakügyintéző
76/795-521
Munkakör, feladatkör
személyi igazolvány, útlevél, diákigazolvány, vezetői engedély, ügyfélkapu,
egyéni vállalkozók ellenőrzése
Dr. Gálné Kardos Gyöngyi
kormányablak szakügyintéző
76/795-518
Munkakör, feladatkör
személyi igazolvány, útlevél, diákigazolvány, vezetői engedély, parkolási igazolvány, ügyfélkapu
Némedi Róbert
kormányablak szakügyintéző
76/795-522
Munkakör, feladatkör
gépjármű ügyintézés
Pozsár Józsefné
kormányablak ügyintéző
76/795-282
Munkakör, feladatkör
gépjármű ügyintézés
Farkasné Sipos Julianna
kormányablak szakügyintéző
76/795-559
Munkakör, feladatkör
kormányablak ügykörök,
személyi igazolvány, útlevél, diákigazolvány, vezetői engedély, ügyfélkapu
Petrezselyem Nóra
kormányablak szakügyintéző
76/795-520
Munkakör, feladatkör
gépjármű ügyintézés (ügyirat is)
parkolási igazolvány
IKTATÓ MUNKATÁRSAI
Szucsikné Kovács Andrea
igazgatási ügyintéző
Hevérné Könyves Irén
igazgatási ügyintéző
A linktre kattintva a tartalom elérhető.
SZEMÉLYAZONOSÍTÓ IGAZOLVÁNNYAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS
http://www.kekkh.gov.hu/hu/hirek/hirek_151229
http://nyilvantarto.hu/hu/szig
Az új személyazonosító igazolvány funkciói
LAKCÍMKÁRTYÁVAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS
http://www.nyilvantarto.hu/hu/lig
ÚTLEVÉL ÜGYINTÉZÉS
http://www.nyilvantarto.hu/hu/utlevel
ÜGYFÉLKAPU
http://nyilvantarto.hu/hu/ugyfelkapu_regisztracio
VEZETŐI ENGEDÉLY
http://nyilvantarto.hu/hu/vezetoiengedely
PARKOLÁSI IGAZOLVÁNY
http://www.nyilvantarto.hu/hu/archiv_honlap_2016/hu/parkolasi
EGYÉNI VÁLLALKOZÓI ÜGYINTÉZÉS
http://nyilvantarto.hu/hu/evig_ig_
GÉPJÁRMŰ ÜGYINTÉZÉS
http://www.nyilvantarto.hu/archiv_honlap_2016/hu/torzskonyv_okmany
http://www.nyilvantarto.hu/archiv_honlap_2016/hu/forgalmi okmany
Új szolgáltatások az e-közigazgatásban
Már elektronikusan és telefonon is tehető meghatalmazás egyes ügyek intézéshez
Egyéni vállalkozók és könyvelők figyelmébe:
Egyéni vállalkozók ellenőrzésével kapcsolatos tervek és jelentések az alábbi külön menüpontban érhetőek el:
http://bkmkh.hu/kiskunfelegyhazi_jarasi_hivatal/hatosagi_ellenorzesi_tervek/
Mik a teendők, ha elveszett, vagy ellopták az okmányainkat?
Okmány elvesztése, találása
Mit kell tenni, ha valaki
- útlevele
- személyazonosító igazolványa
- vezetői engedélye
- lakcímigazolványa
elvész, eltulajdonítják vagy megsemmisül ?
Köteles azt haladéktalanul, de legkésőbb a tudomására jutástól számított három munkanapon belül bejelenteni:
- bármelyik kormányablakban vagy okmányirodában,
- külföldön bármelyik konzuli tisztviselőnél.
- Eltulajdonítás esetén a bejelentés a rendőrségen tett feljelentéssel is teljesíthető.
Külföldön a feljelentés egy példányát a konzuli tisztviselőnek be szükséges mutatni.
Az okmánynyilvántartásban rögzítésre kerül a bejelentés alapján az okmány elvesztésének, eltulajdonításának, illetve megsemmisülésének ténye, amelyből – a lakcímigazolvány kivételével – automatikusan figyelmeztető jelzés továbbítódik a Schengeni Információs Rendszerbe (SIS).
Mit kell tenni, ha valaki a bejelentés után megtalálja
- elveszettnek
- eltulajdonítottnak
vélt okmányát ?
Értesíteni kell a megtalálástól számított három munkanapon belül:
- bármelyik kormányablakot vagy okmányirodát,
- külföldön a konzuli tisztviselőt
Az okmánynyilvántartásban rögzítésre kerül a bejelentés alapján az okmány megtalálásának ténye, amely alapján a figyelmeztető jelzés automatikusan törlődik a Schengeni Információs Rendszerből (SIS).
Külföldön az első számú segítség a konzul, okmányaink elvesztését, eltulajdonítását illetve megtalálását nála kell bejelenteni. Utazás előtt mindenképpen ajánlott utánanézni, hogy az adott országban hol található a legközelebbi konzulátus (www.consularprotection.eu; http://konzuliszolgalat.kormany.hu)
Segítséget jelenthet, ha utazás előtt fénymásolatot készítünk az iratainkról, és azokat az eredetiektől elkülönítve helyezzük el.
Ha külföldön utazásra alkalmas okmányok nélkül maradunk, kérelemre a konzul hazatérés céljából legfeljebb hat hónapig érvényes ideiglenes magánútlevelet állít ki. Az ideiglenes magánútlevél iránti eljárás illetékmentes, de a kérelem benyújtáskor a kérelmezőnek 30 EUR konzuli közreműködői díjat kell megfizetni. A hazatérésre szolgáló ideiglenes magánútlevelet a konzuli tisztviselő soron kívül állítja ki.
Az ideiglenes magánútlevelet az állampolgár hazautazását követően öt munkanapon belül köteles a Budapest Főváros Kormányhivatala XIII. kerületi Hivatal Központi Okmányirodai Főosztályon, a körzetközponti jegyzőnél vagy a jegyzőnél leadni.
Külföldön a vezetői engedély elvesztése vagy eltulajdonítása esetén az okmány semmi mással nem pótolható! Érdemes bejelenteni a konzuli tisztviselőnek valamint a helyi rendőrségen is az okmány eltűnését, de a vezetői engedélyt semmi nem pótolja, azaz az intézkedő rendőrnek nem kötelessége elfogadni ezeket az iratokat.
Az okmányok pótlását már elektronikusan is meg lehet kezdeni. Feltétele az ügyfélkapus regisztráció megléte. Az elkészült okmány változatlan adattartalommal kerül kiállításra (vezetői engedély esetén csak a 2001. január 1-je után kiadott, útlevél esetében a 2013. január 1-je után kiadott, feltéve, hogy az ujjlenyomat tárolásához megtörtént a hozzájárulás).
Elveszett, eltulajdonított, megsemmisült útlevél pótlása a magyarorszag.hu weboldalon az ügyfélkapun történő belépést követően a webes ügysegéd segítségével kezdeményezhető
Új okmány iránti kérelem külföldön csak az útlevél esetében indítható a konzuli tisztviselőnél. Vezetői engedély és személyazonosító igazolvány esetén erre nincs lehetőség.
Az új okmányok beszerzésére hazatérés után lehetőség van bármelyik járási hivatal okmányirodai osztályán, vagy a kormányablakokban. Részletes tájékoztatás elérhető a http://kekkh.gov.hu/hu/okmanykiallitas honlapon vagy telefonon a 1818-as Kormányzati Telefonos Ügyfélszolgálaton.