Munkában az Okmányirodával közös Kormányablak

 

Az első napok ügyfél elégedettségi adatai szerint a március 20-án ünnepélyes keretek között, dr. Szabó Erika államtitkár által átadott kalocsai Kormányablak általános tetszést és elégedettséget váltott ki azokban az állampolgárokban, akik immár a legkülönbözőbb ügytípusokban fordultak Bács-Kiskun megye első integrált ügyfélszolgálatához. A 18 munkahelyes Kormányablak működésének tapasztalatairól, az elintézhető ügyekről dr. Bedics Andrea járási hivatalvezetőt kérdeztük.


A hivatalvezető arról számolt be, hogy az ügyfelek, amelyek 21 településről érkeznek, örömmel fogadják az új típusú, az okmányirodai szolgáltatást is ellátó Kormányablakot, ahol munkanapokon 8-20 óráig intézhetik ügyeiket. A teljesen akadálymentes, ügyfélirányító, sorszámosztó rendszerrel működtetett Kormányablakban az ügyfelek 243 féle ügytípusban fordulhatnak a munkatársakhoz.  

 

Dr. Bedics Andrea elmondta, hogy az ügyfél a Kormányablakban négy lehetőséggel találkozik. Az azonnal, saját hatáskörben intézhető ügyek a klasszikus okmányirodai feladatokat ölelik fel, tehát az útlevél, személyazonosító-, vezetői igazolvány, lakcímkártya, parkolási igazolvány és természetesen a gépjárművek átírása tartozik ebbe a körbe.  Újdonság, hogy az ügyfelek a Járási Földhivatal mellett hiteles tulajdoni lap - és térképmásolatot -  akár készpénzzel történő díjfizetés ellenében is -  a Kormányablakban is kaphatnak.

 

Az azonnal nem intézhető, jellemzően szakigazgatási szervek hatáskörébe tartozó ügyekben az ügyfél részletes tájékoztatást kap az ügymenetről, és arról is, hogy az átvett kérelmet hová továbbítják haladéktalanul, de legkésőbb egy munkanapon belül.

 

A továbbítandó ügyek száma eléri a 141-et, de talán a legtöbben családtámogatási, egészség-, társadalom, - és nyugdíjbiztosítási ügyekben fordulnak a Kormányablakhoz. Számukra jó hír, hogy ezzel a szolgáltatással megszűnik az ügyfél utazási kényszere Bajára vagy Kecskemétre, tehát mindez költségmegtakarítást is jelent az állampolgárok számára.

 

A hivatalvezető példálózó jelleggel tájékoztatott arról, hogy a Kormányablakban lehet benyújtani az anyasági támogatás, a GYES, az Európai Egészségbiztosítási Kártya, a kivételes nyugdíj emeléshez kapcsolódó kérelmeket. A sor a TAJ-kártya igényléssel, az egészségbiztosító utazási térítésével kapcsolatos kérelmek befogadásával folytatódik. A lakásfenntartási támogatással, vagy az üzlet, panzió, szálláshely-üzemeltetésével kapcsolatos kérelmek továbbítása ugyancsak ide tartozik.  Gyakori hatósági feladat az adó-és értékbizonyítvány kiállítása, így az erre irányuló kérelmeket a Kormányablakban is elő lehet terjeszteni. A Járási Hivatal hatáskörébe tartozó szociális ügyeket, időskorúak járadékát, alanyi ápolási díjat, alanyi és normatív közgyógyellátás megállapítása iránti kérelmeket szintén a Kormányablakban lehet előterjeszteni.

 

Aki egyéni vállalkozást kíván alapítani, a Kormányablak munkatársához fordulva teljes körű tájékoztatást kap arról, milyen engedélyekre és képesítési követelményekre van szükség.

 

Új szolgáltatás az is, hogy Kormányablak helyiségében ingyenes internet elérési lehetőséget biztosítunk, amelyet az ügyfélkapu nyitására, egyes funkcióinak használatára lehet igénybe venni.

 

Mindebből jól látszik, mennyire szerteágazó, az élet szinte minden területét felölelő az a Kormányablak nyújtotta közigazgatási szolgáltatás, amely igazi áttörést hozott az ügyfélbarát és ügyfél centrikus ügyintézés megvalósításában - mondta dr. Bedics Andrea, a járási hivatal vezetője.