Stílusosan szinte valamennyi résztvevő kerékpárral érkezett a Dunaföldvárt Solttal, egyúttal Tolna megyét Bács-Kiskunnal, nagyobb léptékkel az Alföldet a Dunántúllal összekötő, még hiányzó kerékpárút átadási ünnepségére május 29-én, 16 órakor, a solti kis-Duna-hídhoz. Kovács Ernő kormánymegbízott a két város polgármesterével, Kalmár Pállal és Horváth Zsolttal közösen avatta fel a kerékpáros turizmust tekintve a két megyére is jótékony hatást gyakorló új, a várakozások szerint a világjáró biciklisek által is gyakran használt kerékpárutat.
A 2997 méter hosszú és 2,5 méter széles, aszfalt burkolatú kerékpárút a Solt és Dunaföldvár között már nem használt vasúti nyomvonalon, a Soltút Kft. kivitelezésében épült meg. A beruházás különlegessége, hogy a kerékpárutat át kellett vezetni a 80 méter fesztávú kis-Duna hídon is. A kerékpárút nem csak a két települést köti össze, hanem két járást, két megyét, de legfőképpen az Alföldet a Dunántúllal, így a szakemberek jelentős kerékpárforgalom növekedéssel számolnak.
Mint megtudtuk, az 52-es számú főút Solt-Dunaföldvár közötti szakaszán naponta 10 ezer jármű, köztük rengeteg kamion halad át, így szerepe nemcsak Magyarország országos közúti közlekedésében jelentős, hanem a nemzetközi közlekedésben is. Az 52-es számú főút az Alföld és a Dunántúl közötti kapcsolatot egészen az M8-as autóút teljes kiépüléséig biztosítja, de jelentős szerepe várhatóan azt követően is megmarad. Ebből következik, hogy az 52-es számú fő közlekedési út közúti forgalmának jelentős része továbbra is nehézgépjárművekből, kamionokból tevődik össze.
Kovács Ernő kormánymegbízott ünnepi beszédében rámutatott: a kerékpárút átadásával jelentősen csökken a kerékpárosokra leselkedő veszély, a két település között munkába járók is immár biztonságosan, az egészségüknek leginkább megfelelő közlekedési eszközzel érhetnek célba.
Ezen az úton kerékpározásra mindeddig csak a forgalmi sávban volt lehetőség, mivel az út padka állapota a kerékpározást nem teszi lehetővé. Az útburkolaton történő közlekedés azonban igen balesetveszélyes, ezért a kerékpárosok nem voltak motiváltak abban, hogy ezen az útszakaszon a kerékpárt, mint egészséges, környezetbarát közlekedési eszközt válasszák.
A „Térségi elérhetőség javítása” című, a Közlekedés Operatív Program keretében, az Európai Unió támogatásával megvalósuló, 207,8 millió forint összköltségvetésű beruházás nyomán péntektől immár teljes és biztonságos az összeköttetés a Solt belterületén megépült kerékpárút szakaszokkal, valamint a kijelölt, a világot járó biciklisek körében mind népszerűbb EuroVelo 6-os kerékpárút Duna-menti nemzetközi kerékpárúttal.