Már elektronikusan és telefonon is tehető meghatalmazás egyes ügyek intézéséhez

 

 

Új szolgáltatások az e-közigazgatásban

 

Új szolgáltatások segítik az e-közigazgatási ügyintézést, annak érdekében, hogy minél kényelmesebben, egyszerűbben, gyorsabban intézhessük hivatali ügyeinket. Ilyen többek közt a Rendelkezési Nyilvántartás, amelyben elektronikusan rögzíthetjük az ügyintézéssel kapcsolatos rendelkezéseinket és azokat az arra jogosult hivatalok számára a rendszer megismerhetővé teszi. 

 

A Rendelkezési Nyilvántartás segítségével az ügyfelek nyilatkozatot tehetnek arról, hogy az elektronikus ügyintézés során milyen azonosítási módokat kívánnak használni, meghatározhatják, milyen módon lépjenek velük kapcsolatba az egyes hivatalok, illetve további egyre bővülő elektronikus szolgáltatások körében is tehetnek nyilatkozatokat.

 

A Rendelkezési Nyilvántartás kiemelkedő funkciója, hogy elektronikus úton vagy telefonon meghatalmazhatunk más személyt ügyeink intézésére, ennek köszönhetően a jövőben nincs szükség papír alapú meghatalmazást bemutatni az ügyintézés során. A Rendelkezési Nyilvántartás segítségével az ügyintézés hatékonyabbá, a hivatalokkal való kapcsolattartás pedig tervezhetőbbé válik.

 

Személyesen (az ország valamennyi kormányablak és okmányirodai ügyfélszolgálatán, illetve a 40 postai Agora ponton), vagy elektronikus úton (a szolgáltatás felülete a KEKKH honlapján található Webes Ügysegéd rendszeren keresztül érhető el), illetve telefonon keresztül (Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as hívószámán) is tehet rendelkezéseket minden állampolgár.

 

A Rendelkezési Nyilvántartás használatakor először alaprendelkezést kell tenni, amely tulajdonképpen alapinformációk megadását jelenti. Itt kell megadni, az internetes-, telefonos ügyintézés engedélyezésére vagy tiltására vonatkozó rendelkezéseket és itt adható meg, hogy a hivatalok milyen módon tartsák a kapcsolatot velünk, rögzíthető elektronikus levelezési címünk (e-mail), telefonszámunk, telefax és postai elérhetőségeink.

 

A további rendelkezésekben az állampolgár az elektronikus ügyintézés során a jövőben használni kívánt azonosítás módjairól nyilatkozathat, meghatalmazásokat tehet, valamint időszaki értesítést igényelhet az őt érintő elektronikus ügyintézési cselekményekről.



(forrás: www.nyilvantarto.hu)