Hőségriasztás 2017

 

 

Az Országos Meteorológia Szolgálat előrejelzései alapján és az EMMI Klímaváltozás és Környezeti Egészséghatás Elemző Osztály szakmai ajánlásait figyelembe véve az országos tisztiorvosi feladatokért felelős államtitkár az ország egész területére vonatkozóan

 

2017. június 22. 00:00 órától június 28. 24:00 óráig II. fokú hőségrisztást adott ki.

 

 

Tippek a kánikulára felkészüléshez

 

Egyszerű óvintézkedésekkel sokat tehetünk azért, hogy a hőség miatti kockázatokat csökkentsük.

 

A globális felmelegedés, a klímaváltozás következtében a hőséghullámok számának növekedésével kell számolni.

 

Ahogyan emelkedik a hőmérséklet, úgy nő szervezetünk terhelése. A szervezet hőszabályzó képességét az életkor, a testsúly, a fizikai erőnlét, az egészségi állapot, a táplálkozás és gyógyszerszedés is befolyásolja. Ezért fontos, hogy alkalmazkodjunk a meleg, forró napokhoz.

 

  • Zuhanyozzunk langyos vagy hideg vízzel, naponta akár többször is;
  • érdemes ventillátort használni, 1-2 órát légkondicionált helyiségben tölteni;
  • a déli órákat lehetőség szerint töltsük zárt helyen, sötétített helyiségben;
  • fogyasszunk vizet, teát, szénsavmentes üdítőt, jót tesz a paradicsomlé, az aludttej, a kefir, a joghurt és a leves;
  • ne fogyasszunk kávét, alkoholos italt, cukros, illetve szénsavas üdítőt;
  • a szabadban érdemes széles karimájú kalapot, napszemüveget viselni;
  • hordjunk világos színű, bő szabású, pamut öltözetet;
  • használjunk bőrtípusunknak megfelelő fényvédő krémet;
  • a csecsemőket, kisgyermekeket árnyékban levegőztessük, ne sétáltassunk a hőségben kisbabát;
  • sose hagyjunk gyermeket, állatokat (kutyát) zárt, szellőzés nélküli parkoló autóban.


(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)