Mi az Ügyfélkapu?
Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu internetes Kormányzati Portálon érhető el.
Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy a felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Milyen szolgáltatásokat vehet igénybe?
A teljes szolgáltatási kört a www.magyarorszag.hu internetes portálon megtalálhatja, itt most csak néhányat sorolunk fel:
Ügyfélkapun elérhető szolgáltatások
- Kormányablak időpontfoglalás
- Adó- és járulékbevallás
- Adóigazolás kérése elektronikusan
- Nyugdíj vagy nyugdíjszerű rendszeres pénzellátás megállapítása iránti, illetve szolgálati idő megállapítására irányuló kérelem, elbírálással kapcsolatos bejelentés, nyilatkozat
- Anyakönyvi kivonatok ügyintézése
- TAJ-nyilvántartással összefüggő szolgáltatások: (betegéletút lekérdezése, biztosítási jogviszony lekérdezése, TAJ-szám érvényességének ellenőrzése)
- Cégkereső
- Cégbeszámoló elektronikus küldése
- Erkölcsi bizonyítvány elektronikus igénylése
- Felsőoktatási felvételi jelentkezés
- Foglalkoztatási jogviszony lekérdezése
- Fogyasztóvédelmi beadvány elektronikus űrlapja
- Gépjármű-igazgatási ügyekkel kapcsolatos ügyintézés (pl. eladás bejelentés)
- NAV elektronikus ingó- és ingatlanárverés
- Ingatlankereső
- Gépjármű kereső szolgáltatás
- Földhivatali-nyilvántartás (tulajdoni lap)
- stb.
A regisztráció bármely kormányablakban kezdeményezhető, ahol az azonosítási eljárás és regisztráció lebonyolítása érdekében személyesen kell megjelenni. Ehhez szükséges a személyazonosítására alkalmas okmány (személyigazolvány vagy vezetői engedély vagy útlevél) és e-mail cím. A regisztráció ingyenes.
Az Ügyfélkapuval kapcsolatos részletes információt a www.magyarorszag.hu internetes honlapon találhat.
(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)