Határon átnyúló, online fogyasztói jogvitája van? Intézze online, gyorsan, egyszerűen!

2015. szeptember 11. napján lépett hatályba azon törvénymódosítás, amely több ponton módosította többek között a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseit. A jogszabályváltozás egyik kiemelt eleme, hogy hatálybalépésével a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel bír a határon átnyúló, online adásvétellel vagy szolgáltatással összefüggő fogyasztói jogviták elbírálása tekintetében.

 

Mindez azért kiemelkedő jelentőségű, mert ezáltal mind a fogyasztók, mind a vállalkozások számára egyaránt hatékonyabb vitarendezés áll rendelkezésre – adott esetben magyar fogyasztó és a külföldi cég vagy a hazai vállalkozás és másik tagállami fogyasztó – vitájában.

 

A gördülékeny intézkedést fokozza továbbá, hogy 2016. február 15. napjától immáron elérhető az EU valamennyi hivatalos nyelvén az a ,,békéltető honlap’’, amely egyszerű, gyors lehetőséget biztosít a felmerült vitarendezésben. E fajta eljárás legfőbb erénye, hogy elektronikus úton zajlik, mely által magában hordozza az e-ügyintézés számos előnyét.

 

Amennyiben panasszal kíván élni online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés kapcsán, úgy azt megteheti a https://webgate.ec.europa.eu/odr internetes hivatkozás alatt, az ott meghatározottak szerint.

 

A fentiekkel kapcsolatos kérdés esetén – online vitarendezési kapcsolattartó pontként – a Budapesti Békéltető Testület (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.) nyújt tájékoztatást az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

 

Telefon: +36 1 488 2033

E-mail cím: onlinevita@bkik.hu

 

Kecskemét, 2016. február 16.

  

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály

Fogyasztóvédelmi Osztály